Saturday 15 December 2012

Basic Skincare (RAHSIA KULIT CANTIK)

Banyak dikalangan masyarakat kita tidak tahu keperluan supplement ini sebenarnya..
Kadang-kadang kita terlepas pandang disebabkan kesibukan jadual kehidupan seharian, mungkin?
Yer, saya pun tak terlepas dari permasalahan yang kadang membelenggu diri.
Kita nak cantik, nak jugak berketerampilan, tapi dalam masa yang sama kita sibuk dengan kerjaya, anak-anak yang kian membesar, tambahan pulak suami jauh ( saya ler tu..sob sob)..
Ok bukan nak cerita pasal kesemua tu menjadi halangan yer.
Jadi disini, jangan lah disebabkan faktor di atas, kita abaikan kesihatan dan juga penampilan..
Kebiasaannya, atas faktor kesibukan jugak lah kita abaikan diet pemakanan kita. Makan ikut sedap tekak?
Makan asal boleh untuk alas perut? Semua itu lah penyumbang kepada kesihatan dan penampilan.
Kenapa saya cakap penampilan? Pemakanan yang tidak seimbang menyebabkan kulit kering? kulit berminyak? kulit kusam? Yerr kita tahu, sayur-sayuran dan buah-buahan la sumber terbaik untuk mendapat kulit yang cantik. Tapi sejauh mana kita pasti kandungan yang diperlukan untuk ambil setiap hari untuk mengekalkan kulit yang sihat, cantik dan bersinar? Haa..kalau dari dulu memang kita makan 8 biji sehari limau, pastu makan tomato berkilo2, mesti dah cantik kulit kan? ehehe..tapi mampu ke kita?
So itu perlunya supplement. Untuk mengekalkan supply terhadap demand kulit kita.
So, dah banyak testimoni/bukti yang pengguna Shaklee amalkan untuk bebas dari jerawat ataupun glowing skin bagi yang tidak bermasalah.
Apa dia??
Yess!!! VITAMINS!
Vitamin ape?
Vitamin Bcomplex, Vitamin C dan Vitamin E
InsyaAllah, jika anda amalkan 3 Vitamin ni secara konsisten, masalah jerawat akan terhapus. Memang pelik sebab banyak je kot vitamin dipasaran luaran sana. Tapi Shaklee ni unik!
Hasil kajian Dr Forrest C Shaklee ni lah yang pertama menghasilkan mineralised vitamin. Sebab tu dah banyak terbukti bila makan 3 vitamin ni, jerawat beransur hilang..sebab tu lah, kecantikan bermula dari dalam. Hilangkan jerawat dulu, dan kemudian nak pakai apa sahaja skincare pun akan rasa confident.
Haa masa tu kalau nak pakai auramaya pun rasa best je..hehehe..
Apa kelebihan 3 vitamin tu? Meh baca sini..

Vitamin C Sustained Release Vita-CTM 500 mg
Kelebihan dia memanglah tidak lain dan tidak bukan, kemampuannya untuk bertahan/sustain dalam badan untuk beberapa jam berbanding dengan vitamin C yang lain. Kerana vitamin C adalah sejenis vitamin yang mudah larut. Jadi ia tidak mampu bertahan lama berbanding dengan Vit C shaklee yang telah dihasilkan istimewa untuk bertahan beberapa jam sebelum dihapuskan. Ia juga adalah anti oksida yang baik yang melindungi sel. Vitamin C adalah asas penting dalam penghasilan kolegen. Vitamin C membantu dalam proses pemulihan kulit terutama apabila tercedera.

Shaklee claim: All-Natural Vitamin C Delivered Hour After HourOur body loses vitamin C during everyday activities.  Sustained Release Vita-C helps with the continuous replenishment of this vitamin.  All natural Sustained Release Vita-C 500mg helps to provide vitamin C as needed. Vitamin C helps to support healthy bones, teeth, gums, as well as the general make-up of the body.

Vitamin E complex
 Anti oksida yang baik dan sangat powerful dalam penjagaan kulit. Mampu mencerahkan parut dan memulihkan luka. Melembabkan kulit juga mengurangkan kedutan.

Shaklee claim: Vita-E Complex contains naturally occurring vitamin E (d-alpha tocopherol) from vegetable oil. It also contains selenium, which complements the activity of vitamin E. 

Each softgel capsule provides:
•    400IU of naturally sourced vitamin E and 10mcg of selenium.
•    Helps in the maintenance of good health.
Vitamin B complex
Perasan tak kalau kita stress ke apa, jerawat mesti naik. Or unhealthy eating habits, main terjah je makan apa sahaja pun boleh punca kepada jerawat. Jadi, itu pentingnya vitamin B complex ni. Sebab kalau kita mengalami stress, makan tak tentu pasal ni, sebab tu jerawat pun menyinggah..sebab? sebab kehilangan vitamin B ni lah..so kena lah amik supplement to cover up your vitamin B ni..so baca bawah ni apa yang Shaklee explain..

Shaklee claim: B Vitamins Are Essential for Good HealthAre you getting enough B vitamins? Everyday stress, unhealthy eating habits and some prescription drugs can increase the risk of depleting your B vitamin supplies. Therefore, B vitamins are essential requirements in our healthy diet.

Perfect Balance, Perfect B
Shaklee B Complex offers a perfect balance of all eight B vitamins to help in maintenance of good health.
•    B1, B2, B3, B6, biotin and pantothenic acid help the body to
      metabolize proteins, fats and carbohydrates into energy.*
•    Folic acid and B12 help in the formation of red blood cells
      in the body.  Adequate amounts of folic acid in the diet help
      prevent neural tube defects for women who are planning
      pregnancy before conception and during 12 weeks of
      pregnancy at a dose of 400 mcg daily.

Kesimpulan: Ini lah basic/asas UTAMA keperluan dalaman untuk kulit yang cantik. Maksudnya bebas dari jerawat dan kulit bersih. So amik set D ( Vit C, E, B-complex ) ni..insyaAllah jerawat pun takut nak kuar. hehe..tambah plak makan ESP lagi, maveles la kulit..so apa lagi, jom try SET D Shaklee ni!


"Be Healthier To Look Prettier"

Email terus ke mahujadicantik@gmail.com untuk keterangan lanjut

No comments:

Post a Comment