Thursday 2 May 2013

Anda stress, anda sebenarnya perlukan B!

Manfaat vitamin B sangat baik untuk tubuh badan kita. Jika tubuh anda kekurangan vitamin ini, tubuh anda memang terdedah dengan pelbagai penyakit. Tidak heran jika banyak multivitamin yang didalamnya terkandung pula beberapa jenis vitamin B atau biasa disebut dengan vitamin B-kompleks.
 (Yes, B-complex Shaklee!!)
    Vitamin B memiliki lapan (8) jenis vitamin. Diantaranya adalah vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, dan B12 ( rujuk rajah!). Seluruh jenis vitamin B ini sangat penting untuk metabolisme tubuh, kesihatan reproduksi, pertumbuhan, saluran pencernaan yang baik, hingga pembentukan sel darah.
    Vitamin B disebut juga sebagai vitamin bahagia. Kerana vitamin ini membawa keseimbangan sistem tubuh kita. Oleh itu, mulakan memenuhi badan dengan vitamin B dan rasakan manfaat vitamin B pada tubuh Anda.
 Berikut ini adalah beberapa manfaat vitamin B :
  • Mengubah makanan menjadi energi – selepas makan, ambil vitamin B, bukan untuk jadi gemok! Tapi tukarkan makanan kepada tenaga
  • Membentuk sel darah merah yang sehat – baik untuk ibu mengandung!
  • Mengurangi risiko penyakit jantung – menyalurkan darah ke jantung dengan lebih sihat
  • Mengurangi hingga menghilangkan masalah pra menstruasi – senggugut? Ha amik vitamin B!
  • Mengurangi gejala anemia – memang, anemia boleh di hapuskan dengan vitamin B12!!
  • Membantu mengurangi depresi – anda stress??? Anda memang perlukan vitamin B-complex ni!
  • Mencegah terjadinya cacat lahir – yes, di dalam vitamin B-complex ni, ada folic acid, iaitu daripada Vitamin B9 ( Folic acid dan folate )
Manfaat vitamin B tersebut dapat  anda peroleh dengan mengambil makanan seperti nasi, roti, sereal, susu, keju, ayam, brokoli, jamur, kacang-kacangan, kentang, tomat, pisang, telur, daging sapi, kedelai, dan lainnya.
Dalam mengambil makanan yang mengandung vitamin B, sebaiknya tidak menyediakan dengan cara direbus/menggoreng kerana vitamin B akan larut dalam air dan mudah rosak jika dipanaskan.
Nampak simple tapi penting bukan? Mulakan pengambilan vitamin B-complex hari ini kerana anda tidak pasti sejauh mana perlunya vitamin B ini dalam badan anda jika anda tidak mengambil makanan yang seimbang dan nutriennya terjamin di dalam makanan.
Kenapa Shaklee B-complex? Anda rujuk rajah di bawah dan lakukan perbandingan sendiri!

Hubungi distributor anda hari ini
ID: 911101
HP: 012 6649487
Email: mahujadicantik@gmail.com
"Be Healthier to Look Prettier"


No comments:

Post a Comment