Wednesday 3 July 2013

GLA : Baik untuk Diebetic, Eczema dan psoriasis

Berikut adalah serba sedikit perkongsian tentang GLA..iaitu Gamma Linolenic Asid yang selalu diperolehi dari Evening Primrose oil. Tetapi GLA Shaklee adalah di hasilkan dari minyak Borage.

Gamma linolenic asid adalah bahan lemak yang ditemui dalam pelbagai minyak biji tumbuhan seperti minyak borage dan minyak evening.

Orang kebiasaannya menggunakannya sebagai ubat.

Gamma linolenic acid (GLA) digunakan untuk keadaan yang memberi kesan kepada kulit termasuk sklerosis sistemik, psoriasis, dan ekzema. Ia juga digunakan untuk artritis reumatoid (RA), polip di dalam mulut, kolesterol tinggi dan lemak darah yang lain, penyakit jantung, sindrom metabolik (Sindrom-X), sakit saraf kencing manis, perhatian defisit gangguan hiperaktif (ADHD), kemurungan, kemurungan selepas bersalin, sindrom keletihan kronik (CFS), dan demam hay (rinitis alergik). Sesetengah orang menggunakannya untuk mencegah kanser dan membantu pesakit kanser payudara respons yang lebih cepat untuk rawatan dengan tamoxifen dadah.

Bagaimana ia berfungsi?

Gamma linolenic asid omega-6 asid lemak, yang badan boleh menukar kepada bahan-bahan yang mengurangkan keradangan dan pertumbuhan sel.

No comments:

Post a Comment